ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор Микола ДЕРЕВ’ЯНЧЕНКО

ПЛАН ЗАХОДІВ

щодо запобігання та протидії булінгу ( цькуванню)

Буринського міського ліцею №2 імені Ю. М. Лавошника

на 2023-2024 н.р.

№з/ пНазва заходуЦільовааудиторіяВідповідальніТермінпроведенн я
1Оновлення та опрацювання нормативно-правових документів, що забезпечують запобігання та протидію булінгу (цькуванню)Заступник директора з НВР Топчієва-Зюзько Ю.І.Вересень
2.Групова консультація для педагогів "Види та форми булінгу"ПедагогиПрактичний психолог Калусенко М.О.07.09
3.Оформлення інформаційного куточка з протидії булінгу.Заступник директора з НВР Топчієва-Зюзько Ю.І.ПсихологічнаслужбаВересень
4.Інтерактивні заняття « Профілактика булінгу в учнівському середовищі", " Кібербулінг"Учні 7-9 кл.Соціальний педагог Борка Л.М.14.09
5.Бесіда з елементами тренінгу до Всеукраїнського тижня боротьби з булінгом " Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг"Учні 10 кл.Практичний психологКалусенко М.О.19.09
6.Анонімне анкетування про випадки булінгу( цькування) в школіУчні 5-11 кл.Практичнийпсихолог Калусенко М.О.26.09
7.Імітаційна гра " Насильство -це..."Учні 4 кл.Класний керівник 4кл.28.09
8.Інформаційне заняття « Булінг. Як розпізнати та що робити»Учні 9 кл.Класний керівник9 кл.26.09
9.Година спілкування "Культура спілкування в Інтернеті"Учні 6 кл.Класний керівник6 кл.29.09
10.Інтерактивне заняття з переглядом презентації « Моя поведінка в конфлікті/небезпечній ситуації"Учні 8-А кл.Соціальний педагог Борка Л.М.03.10
11.Виготовлення пам'ятки «Протидія булінгу»Учні 5-11 кл.Психологічна службаЖовтень
13.Перегляд відеороликів,відеопрезентації « Булінг у школі.Як його розпізнати"Учні 9-11 кл.Класні керівники9 -11кл. 06.10
14.Година спілкування " Читання з передбаченням"за казкою І.Роздобудько " Дикі образи дикобраза"Учні 4 кл.Педагог-організатор Пилюта В.Г.10.10
15.Зустріч з представником служби у справах сім’їУчні 5-9 кл.Заступник директора з НВР Топчієва-ЗюзькоЮ.І.Жовтень
16.Організація безпечного користування мережею Інтернет під час освітнього процесу.Бесіда на тему « Все про кібербулінг"Учні 2-6 кл.Вчителі інформатики ХолодС.О.,Дер е в’янченко М.Ю., Топчієва-Зюзько Ю.І.Жовтень
17.Інтерактивне заняття " Як протистояти тиску та відстоювати власну позицію"Учні 6 -Бкл.Класний керівник6 -Б кл.18.10
18.Зустріч з представником ювенальної превенції у справах дітей.Учні 9-11кл.Заступник директора з НВР Топчієва-ЗюзькоЮ.І.Жовтень
19.Диспут " Що псує стосунки між людьми"Учні 8-А кл.Класний керівник8 -Акл.19.10
20.Заняття з елементами гри « Великі права маленької людини"учні 1-4 кл.Соціальний педагогБорка Л.М.20.10
уповноважена особа закладу освіти з питань попередження насильства та булінгу
Заступник директора з Навчально-виховної роботи
мусіяка Олександр Володимирович тел. 05454 2 10 72 електронна пошта musiyakas@gmail.com

/Files/images/булінг.jpg

/Files/images/булінг1.jpg

/Files/images/гаряча лын.png

/Files/images/булинг 5.jpg

Дитяча "гаряча лінія" працює вже понад 5 років та забезпечує повну анонімність

Фахівці нагадують, що не варто мовчати та соромитись відверто розповісти про те. що насправді відбувається у стінах навчального закладу. Варто памятати, що є багато людей. які готові прийти на допомогу та надати психологічну підтримку.

Національна дитяча "гаряча лінія" працює за безкоштовним номером 0 800 500 225 (зі стаціонарного телефону) і безкоштовним коротким номером116 111(мобільних).

Що таке "булінг" та чому про нього треба знати всім батькам

Термін «Булінг» з’явився в 1990-х з легкої руки британського журналіста Ендрю Адамса. «Bully» перекладається з англійської, як «хуліган» – звідси і утворене слово.Науковці досліджують явище булінгу вже протягом десятиліть, але й досі не існує єдиного визначення даного поняття. У вікіпедії можна прочитати наступне визначення: булінг (цькування) (від англ.bully – залякувати, цькувати, задирати)— проявагресіїз подальшим залякуваннямособистостіі появою можливості її повного підпорядкування собі і своїм інтересам. Такаповедінкадає можливість людині самоствердитися за рахунок когось, заслужити собі загальний авторитет (вікіпедія). Булінг може проявлятись у вигляді психологічного тиску (образи, приниження, погрози, ігнорування тощо) та фізичних знущань (удари, поштовхи, принизливий фізичний контакт, побиття та інше). Не рідко фізичний і психологічний тиск об’єднуються. Від булінгу страждають і агресори, і жертви. Всі вони переживають емоційні проблеми, не вміють будувати стосунки з людьми, мають проблеми психо-емоційного розвитку. Вони потребуватимуть підтримки дорослих, які б допомогли їм розвинути здорові відношення з людьми не лише у школі, але й протягом усього їх подальшого життя.

Як зрозуміти, що дитина є жертвою булінгу

· Діти, які страждають від булінгу, можуть не хотіти йти до школи або ж можуть плакати, вигадувати хворобу у шкільні дні. · Вони не беруть участь у спільній класній діяльності, соціальних заходах. Часто у дитини змінюється поведінка: вонаусамітнюється, поводить себе незвичайно.· Дитина починає губити гроші або речі, приходитьдодому упорваному одязі чи з поламаними речами. Коли ви їїзапитуєте, що трапилося - не можуть реалістичо пояснити. · Може почати говорити про те, щокинешколу, пропускає заходи, в яких приймають участь інші учні. · Відсутність контакту з однолітками: немає друзів, зідзвонювань, не ведеться переписка у соцмережах, похід до школи і повернення звідти наодинці, немає у кого запитати домашнє завдання.

Психосоматичні ознаки: часті хвороби, наприклад, ломота в тілі, болі в животі, вірусні інфекції.

· Обмальовані руки або специфічні малюнки на полях у зошиті.

· Бажання іти до школи іншою дорогою, аніж та, якою йдуть усі інші діти.

Чому важливо вчасно відреагувати

Булінг впливає на всіх, хто бере в ньому участь або спостерігає, та має деструктивні наслідки в майбутньому житті.

Ті, хто піддаються булінгу:

· втрачають відчуття емоційної та фізичної безпеки, довіри до місця, у якому мають перебувати щодня;

· відчувають безпорадність і страх від постійної загрози. Булінг провокує тривожні та депресивні розлади, пригнічує імунітет, що підвищує вразливість до різних захворювань;

· втрачають повагу до себе. Страхи та невпевненість руйнують здатність до формування та підтримки стосунків з однолітками, що призводить до відчуття самотності;

· втрачають інтерес до різних форм активності та не можуть нормально навчатися. У деяких випадках можна простежити зв’язок між потерпанням від булінгу та розладами харчуванням (анорексії та булімії), емоційної сфери (депресіями та суїцидальною поведінкою).

Ті, хто булять:

· частіше за інших потрапляють у ситуації, де проявляється насилля та порушуються закони;

· частіше беруть участь у бійках, причетні у вандалізмі, залучаються до ранніх статевих стосунків, мають досвід вживання алкоголю та наркотичних речовин.

Ті, хто вимушені спостерігати:

· часто страждають від відчуття безпорадності, етичного конфлікту: втрутитись у ситуацію булінгу чи ж залишитись осторонь;

· потерпають від депресивних станів чи перезбудження, намагаються менше відвідувати школу.

Порядок подання заяви про випадки булінгу (цькування)

1. Виявлення факту булінгу (цькування)
1.1. Здобувачі освіти Буринської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 2 ім.Ю.М.Лавошника Буринської міської ради Сумської області повинні одразу проінформувати (в будь-який доступний спосіб) дорослих (батьків, педагогічних працівників, класного керівника, тощо), представника адміністрації, соціального педагога, психолога про факт здійсненого булінгу (цькування) свідком якого вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
1.2. Педагогічні працівники або інші працівники Буринської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 2 ім. Ю.М.Лавошника Буринської міської ради Сумської області повинні повідомити керівника закладу освіти про факт булінгу (цькування) свідком якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.
2. Повідомлення про факт здійснення булінгу
2.1. Невідкладно звернутися з офіційною заявою (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування) до керівника закладу освіти.

3. Розгляд звернення
3.1. Керівник закладу освіти видає організаційний наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання. До складу комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник закладу освіти та інші зацікавлені особи.
4. Робота комісії з розгляду випадку булінгу (цькування)
4.1. Визначення кваліфікації випадку:
– БУЛІНГ (цькування);
– одноразовий конфлікт (сварка) / НЕ БУЛІНГ.
4.2. Надання висновку та аналітичного звіту про розслідування керівнику закладу. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.
5. Прикінцеві заходи щодо розгляду випадків булінгу (цькування)
5.1. Видання підсумкового наказу про наслідки розслідування випадку булінгу (цькування)
5.2. Направлення відповіді заявнику (заявникам).

ПЛАН ЗАХОДІВ

щодо попередженя булінгу в Буринській спеціалізованій школі І-ІІІ ст №2 ім.Ю.М.Лавошника на 2019 - 2020 н. р.

№з/п Назва заходу Цільова аудиторія Відповідальні Термін проведення
1 Акція «Зупинимо булінг разом!» учні 1-11 класів практичний психолог Калусенко М. О., соціальний педагог Борка Л. М. Грудень
2 Акція: «Знайди хвилину-порятуй дитину» учні, батьки учнівське самоврядування, педагог-організатор Пилюта В. Г. Лютий
3 Лекторії: «Булінг від А до Я: все, що повинні знати батьки». «Профілактика дитячої жорстокості в освітньому середовищі» батьки учнів 5-8 класів батьки учнів 1-4 класів кл. керівники 1-11 класів Квітень
4 Виступ представників сектора ювенальної превенції на тему: «Відповідальність неповнолітніх» учні 5,7,8 класів заступник директора з НВР Топчієва- Зюзько Ю. І. Вересень
5 Організація виставки у шкільній бібліотеці учні 1-11 класів, вчителі бібліотекар школи Лисиця Г. А. Жовтень
6 Година спілкування: «Протидія булінгу в дитячому середовищі» учні 1-4 класів класні керівники 1-4 класів 22.10-31.10
7 Круглий стіл: «Профілактика та протистояння булінгу» учні 5-6 класів класні керівники 5-6 класів 05.11-09.11
8 Брейн-ринг: «Шкідливий булінг: причини, наслідки, шляхи подолання» учні 7 класів класні керівники 7 класу 12.11-15.11
9 Вікторина: «Профілактика булінгу у як соціального явища у шкільному середовищі» учні 8-9 класів класні керівники 8-9 класів 19.11-23.11.
10 Семінар: «Безпечна школа. Маски булінгу» учні 10-11 класів класні керівники 10-11 класів 26.11-30.11
11 Тренінгові заняття: «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» учні 5 класів психологічна служба Жовтень
12 Заняття з елементами тренінгу «Попередження насильства та білінгу у школі» учні 6 класів психологічна служба Листопад
13 Поради «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» учні 5-11 класів психологічна служба Жовтень
14 Години спілкування на тему: «Кібербулінг» учні 9-11 класів учителі інформатики Жовтень- - листопад
15 Корисні правила-поради для профілактики і подолання кібербулінгу» учні 9-11 класів учителі інформатики Листопад
16 Перегляд відео-презентацій: «Булінг у школі. Як його розпізнати», «Кібербулінг в Інтернеті: способи розпізнання і захист дитини» учні 5-11 класів заступник директора з НВР Топчієва- Зюзько Ю. І. Листопад- грудень
17 Круглий стіл для батьків: «Поговоримо про булінг та кібербулінг» батьки учителі інформатики Грудень
18 Поради батькам, щоб зменшити ризик булінгу та кібербулінгу для своєї дитини батьки учителі інформатики Грудень
19 Міні-тренінг: «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» учні 4 класів психологічна служба Листопад
20 Круглий стіл для педагогічного колективу: «Безпечна школа. Маски булінгу» педагогічний колектив психологічна служба Січень
21 Перегляд відео-роликів: «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі учні 8 класів педагог-організатор Пилюта В. Г. Грудень
та як з ним боротися-говоримо з Уповноваженим Президента України...», «Зупинися! Моя історія про булинг і кібербулінг»
22 Бесіда-тренінг: «Віртуальний терор: булінг і кібербулінг» учні 6-8 класів психологічна служба Квітень

Алгоритм дій

Поради батькам

Кiлькiсть переглядiв: 807

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.